Saltvand

Vil du se gamle rekorder? – klik her

Som sædvanlig tog vi den årlige hornfisketur. Karsten, Erik og jeg mødtes i Sebber. Vi var heldige med vinden, den var lidt hård, men heldigvis var vinden ind mod Nibe, så det gik fint. Vi fik nogle fine hornfisk og nogle ørreder. Ørrederne blev genudsat,......

Karsten og jeg var til årets aborrekonkurrence. Vi tog ud ved 4 tiden og ventede til det blev lyst. Vi sejlede lidt rundt for at finde aborrerne, de var svære at finde. Op ad dagen fik jeg et kanon hug, jeg kunne godt mærke at......

Johan og jeg havde planlagt en aften tur til Rugholm. Vi så havørreder springe lige fra vi gik i gang med og fiske ved 18 tiden. Der var også rigtig mange hornfisk vi i kontakt med, de var nysgerrig. Der skete noget magisk efter solen......

Lørdagfiskeri på Als odde. Jeg var ved odden kl 9 og mødte to unge, der var ude at fiske. De kom hen og snakkede, jeg sagde til dem at Als odde var et besøg værd, så de kom med. Der var både havørred og hornfisk......

Vejret i april var perfekt til fiskeri efter sild, solskin hver dag. Fruen og mig fiskede næsten hver aften fra 6 til 9 i Frederikshavn havn hvor var ikke alt for mange fiskere så vi kunne holde afstand. Sildene var ikke så stor der men......

Vejrudsigten var god, så vi tog en tur på Østkysten efter hornfisk, makrel og fjæsinger. John og jeg sejlede ud fra Ø. Hurup lørdag (5.6.21) kl 7. Vi sejlede mod nord. På vej til Hals fangede vi masser af fjæsinger. Vi skulle næsten til Hals,......

Søndag 29.5. blev det endelig tid til en tur på vandet. Vejrudsigten var god, jeg sejlede ud ved 6 tiden mod nord, jeg fangede fjæsinger og hornfisk, havde bid på tre stænger på samme tid. Det var en kannon hyggelig formiddag med dejligt vejr....

Mandag den 5 juni tog jeg årets første tur i båden. Jeg sejlede fra Øster Hurup ved nitiden og sejlede mod Hals. Jeg fangede masser af fjæsinger, mange små og enkelte store. Jeg fangede først hornfisk da jeg var oppe ved Hals. Vejret var kanon......

Jeg havde to kollegaer med ude at fiske anden pinsedag. Vi sejlede ud fra Ø Hurup mod Hals. Det første stykke tid var der ingen bid. Lidt op ad formiddagen begyndte der at ske noget. Vi fangede masser af fjæsinger og lidt hornfisk. Da vi......

5.6. var jeg på tur med et par kollegaer. Vi sejlede ud fra Egense kl 7, der var lidt tåget, men skyerne drev væk og så kom solen. Vi fangede masser af fjæsinger og små makreller, vi dørgede ud til Hals Barre Rev fyrskib, hvor......