Indsend og se fangstrapporter

At berette hører med til at være fisker. Ingen kan leve et sandt fiskerliv uden at måtte dele sit hjertes overflod på oplevelser med andre...

(Svend Saabye, Lystfiskerliv 1957)

Nyeste fangstrapporter

Torsdag den 11.3. så var det tid til at prøve fladfiskeri fra Grenå. Vejret var fint, der var sydvestenvind, så der var ikke så store bølger. Jeg fiskede med frysetørrede orm, uden held. Senere på eftermiddagen kom der en, der solgte friske sandorm. Det hjalp,......

Det er med sorg at vi må sige farvel til Martin Schmidt. Martin har været med i foreningen siden dens spæde start og han har været en del af bestyrelsen i mange år. Vi har haft mange gode fiskeoplevelser sammen med ham. Her er nogle......

Fredag den 23. februar afholdt vi den årlige generalforsamling på Bavnebakkeskolen i Støvring. Der var 17 tilmeldte, et rigtigt pænt fremmøde. Der var spisning og en masse snakken. Formanden aflagde beretning for året 2023 og kassereren gennemgik regnskabet, derefter var der valg til bestyrelsen. Jakob,......

onsdag den 10-1- 2024 Det blev tid til at smøre og vedligeholde hjul, så de kan være klar til forårets komme. Der blev snakket og drukket kaffe. Kim havde skilt Johns hjul ad og der er altså mange små dele i sådan et hjul. Han......

Fredag den 1 december så var det tid til årets waders julebanko. Spillet startede kl.19. Der blev hygget og snakket og der blev solgt amerikansk lotteri i pausen med masser af fine præmier. Som sædvanligt, var der selvfølgelig en købmandskurv på plade talonen. vi havde......

Fanget d. 31/10 i Gudenåen. Den blev selvfølgelig genudsat. 72 cm og vægt ukendt da den blev genudsat med det samme. Fanget på kondomspinner....

Onsdag den 22. november 23 holdt Waders foredrag med Frank Sjøgren. Frank fortalte om sit lystfiskerliv med mange anekdoter fra hans deltagelse i Fangstgaranti – TV midt-vest og mange andre fede oplevelser. Han fortalte om fiskemetoder og om sine fangster og hans glæde ved at......

onsdag den 7-11. 2023 så var det tid til at binde fluer Lars fra lystfiskeren fik kikket i foreningens kasse med bindings matriale og fandt så vi kunne binde to fluer det blev snakket og hygget en kanon hyggelig aften...

Lørdag den 7.10. var det årets fladfisketur til Sæby. Der var kaffe og rundstykker ved JC og der blev købt orm og andet. Ved nitiden var det tid til at fiske. Første forsøg var syd for Sæby, men der var meget tang i vandet og......

23. og 24. september havde vi Waders`s årlige Mariagerfjord havørred konkurrence. Fiskeriet startede kl. 5 lørdag og der gik ca. 5 timer inden de første fisk blev indvejet. På den første dag blev der indvejet 19 fisk og total blev der fanget 28 fisk, der......

Lørdag den 2. september var jeg med svoger sejlet ud fra Egense, vinden var frisk fra vest. Vi fiskede ud ad mod salt og peberen, vi fangede 15 makreller. Jeg fik min største makrel i år 40 cm 690 gram, den gav en kanon fight.......

Tomas Nilsen Lørdag den 26-8 afholdt vi årets Waders mesterskab. Vi startede med morgenkaffe og brød. Konkurrencen startede kl 9 og vejret var fint, der var næsten ingen vind. Det viste sig at det var svært at få fisken i tale. Der var masser af......

Fra 28/6-23 havørred fra Voer å på 44cm og 1,1kg fanget på spinn. Fra 30/6-23. Havørred på 46cm og 1,2kg, fanget i Voerå på orm. Fra Voerå 8/7-23. Fanget på orm 61cm-2,3kg og 59cm og 2,1kg også på orm. Fik to havørred mere på henholdsvis......

Søndag den 23-7 stod jeg tidligt op, for vejrudsigten så god ud. Der var ingen vind fra morgenstunden . Jeg sejlede ud fra Ø Hurup kl 5.30 og dørvede mod Hals, men der skete ikke noget. Efter en time uden hug, besluttede jeg at sejle......

Kjeld kontaktede mig torsdag d. 13. juli. Kjelds og Karstens tur med småbådsfiskeri.dk om lørdagen var aflyst pga. for meget blæst. Kjeld mente ikke, det ville blæse fredag så “vil du med ud at sejle fra Ø. Hurup kl. 6.00” – hækkeklipper/hæk og malerpensel måtte......

Nu er der ferie ! Jeg stod tidligt op mandag den 10.7.23. Jeg ville fiske på Als Odde, men den var ikke brugbar på grund af flydende tang, så jeg tog på havnen i Ø Hurup. Det var en flot morgen, jeg fiskede et par......

Fredag den 30/6 var der tid til at vi skulle på Skanderborg sø for at prøve lykken vi mødes ved vadestedet og fik sandwich, øl og vand. Så var det tid til at prøve lykken. Det skulle vise sig at det blev svært for overflade......

7 stk hornfisk fanget ved Aggersund i dag. Pæne størrelser. Dagens bedste agn var rød silkesnor. Fantastisk sted med lærkens kvidren i luften og en enkelt sæl i vandet Hilsen Lilian...

Mandag den 5 juni tog jeg årets første tur i båden. Jeg sejlede fra Øster Hurup ved nitiden og sejlede mod Hals. Jeg fangede masser af fjæsinger, mange små og enkelte store. Jeg fangede først hornfisk da jeg var oppe ved Hals. Vejret var kanon......

Lørdag den 13.5.2023 havde vi årets lystfisker-event. Vi havde lånt fiskeekspressen med masser af stænger og waders. Vi startede ved nitiden med kaffe og ostemadder. Vejret var kanon: høj sol, næsten ingen vind, så der var bare at komme i waders og få gang i......

Karsten og jeg var til kystcup 2023. Vi startede i Sebbersund. Vejret var rigtig flot. Vi så fisk, men fangede ikke nogle. Der var sæler på stenen ved Lundbæk bagefter kørte vi til Egense, men der var heller ikke noget. Derefter kørte til Mariager, stadig......

Så blev der tid til årets silde tur til Aggersund. Vi mødtes ved 17 tiden, der var meget strøm så det var lidt svært. Johan fangede lidt .de var helt ude i sejlranden så de var svære at fange. Ved 18 tiden var der suppe......

Så var det tid til at der skulle fiskes pighvar. Efter en lang køre tur var vi klar til at prøve om vi kunne overliste nogle pighvar. Vejret var fint, lidt koldt 7 grader. Vi fangede nogle skrubber, men ikke nogle med størrelse på. Til......

Tillykke til Brian Thomsen der blev valgt til årets foto og vandt et gavekort til almas....

så blev der holdt generalforsamling med godt fremmøde. Der blev spist, hygget og snakket om forårets komme. Kl. 19 startede general forsamlingen med formandens beretning om hvad vi havde lavet i årets løb, der blev udtrukket gavekort på fangstrapporter og der var selvfølgelig en lille......

Årets Foto er nu afgjort! Det blev Brian Thomsen med billede nr. 2! Der er et gavekort på vej til dig!...

Så var det tid til klubaften med vedligehold og smøring af hjul så det er klar til de næste mange fiske ture der blev snakket og hygget en hyggelig aften...

Onsdag den 7. december holdt vi klubaften. Vi skulle binde forfang og have æbleskiver. Vi lavede mange kunstfærdige fladfiske-takler og der blev snakket en del og drukket en del kaffe. Waders takker for en hyggelig aften !...

Lørdag den 26.11 tog vi 11 på fladfisketur fra Langeland. Endelig skulle vi ud og fange nogle flade. Vejret var fint. Vi stævnede ud ved 8 tiden. Vi sejlede en time, før vi skulle fiske, så der var masser af tid til at snakke og......

Fredag den 25.11. holdt vi årets julebanko på Bavnebakkeskolen i Støvring. Som sædvanlig var der masser af hygge og gode præmier: and, steg og pebernødder. Der var et godt fremmøde. Der blev solgt amerikansk lotteri i pausen, her kunne man vinde fine ting til fiskeri......

Lørdag den 22.10.22 havde vi den årlige tur til Sæby efter flade. Vi mødtes ved JC Fiskegrej til morgenkaffe og en lille skarp og fik købt orm og diverse. Ved 9 tiden kørte vi nordpå, for at se om der var nogle flade. Vejret var......

Arets første klubaften var den 2. november 22. Lars fra Jægern og Lystfiskeren kom og bandt fluer. Der var masser af hygge, snak og kaffe. Tak til Lars for en hyggelig aften....

15.-16. oktober havde vi årets havørredkonkurrence. Vejrudsigten var fin, der var 79 tilmeldte, som var klar til at fange nogle flotte fisk. Der blev indvejet fint med fisk hele lørdagen. Om søndagen blev vejret anderledes og fiskeriet blev sværere, der blev indvejet 21 fisk med......

Billede 2 og 3 er en laks fra Storåen på 66cm fanget på orm d.7/9-22. kl.20.15 om aftenen. (Genudsat) Billede 1, 4 og 5 er en laks på fra Voerå på 78cm og 4,9kg. Fanget på orm d.3/10-22. kl.9.15 om formiddagen. Sjov lille historie, med......

Efter 3 ture hvor der blev klippet grøde i åerne = med svært fiskeri.Gik turen til Villestrup å, havde flere fisk ude og kikke på min agn, inden der var en som ville lege med mig.En havørred som tog kampen med mig i en vild......

Lørdag 10.9.22 var jeg til årets aborrekonkurrence. Jeg var på vandet ved 7 tiden og sejlede ud på Dronningborg Bredning, hvor jeg fik masser af små aborrer. Vejret var fint, men det var svært at fange nogle med størrelse på, det var der heldigvis andre,......

Eventyret startede med at jeg første dag i zone 1, krogede og landede en 100 cm laks. Vægt xa 10kg. Efter et par timers fiskeri. VILDT! Dagen efter mistede jeg en af de store efter 15 minutters fight, men fik et par flotte havørreder i......

Waders havde stør-fiskeri lørdag den 3.9.22. Vi var lille flok, der skulle prøve størfiskeri for første gang. Vi startede med morgenkaffe og rundstykker og så var det fiskeri. Der gik ikke lang tid, før den første havde bid og stør giver en kanon fight. Til......

Brita og jeg var taget til Hou lørdag den 27. august, for at være med til Småbådsfiskeri-konkurrence. Vi kom desværre lidt for sent, da jeg ikke tjekkede færgetiderne, men vi var i vandet kl 8.15. Vejret var fint, men makrellerne var svære at finde. Vi......

Lørdag 30.7.22 var Karsten og jeg til fiskekonkurrence med småbådsfiskeri.dk Vi satte båden i vandet i Hou og var klar. Der var masser af både, der skulle i vandet, så der var lidt trængsel, men vi kom da alle på vandet. Vi sejlede mod Hals,......

Onsdag den 27.7.22 – Jeg stod tidlig op for at cykle på havnen i Ø Hurup for at se om der skulle være makreller. jeg var der til solopgang, der var masser at fjæsinger og hornfisk og så fangede jeg en enkelt makrel. Det var......

Lørdag den 11.6.22 var tiden inde til at finde årets put&take mester. Vi mødtes til morgenkaffe og der var rundstykker til de morgenfriske. Vejret var fint, så vi håbede på en masse fisk, men det skulle vise sig, at det var mere end svært. Der......

5.6. var jeg på tur med et par kollegaer. Vi sejlede ud fra Egense kl 7, der var lidt tåget, men skyerne drev væk og så kom solen. Vi fangede masser af fjæsinger og små makreller, vi dørgede ud til Hals Barre Rev fyrskib, hvor......

Søndag 29.5. blev det endelig tid til en tur på vandet. Vejrudsigten var god, jeg sejlede ud ved 6 tiden mod nord, jeg fangede fjæsinger og hornfisk, havde bid på tre stænger på samme tid. Det var en kannon hyggelig formiddag med dejligt vejr....

Lørdag 21.5. var det Lystfiskerens dag, årets tilbagevendende begivenhed for alle, der havde lyst til at komme og prøve lystfiskerens glæde ved at fiske. Foreningen havde lånt Fiskeekspressen med masser af grej, stænger og waders. Vi startede kl 9, der regnede lidt men næsten ingen......

Lørdag den 7. maj fiskede vi efter hornfisk ved Sebbersund. Vi startede med morgenmad ved 9-tiden og så var vi klar til at fiske. Der var dejligt solskinsvejr, men vinden kom fra vest, 7-8 sekundmeter, så den var lidt hård. Hornfiskene var svære at fangem......

Vi ankom til p-pladsen kl.17.00 og gjorde fiskegrejet klar til fiskeriet og spiste sandwich og drak en sodavand. Vi startede fiskeriet kl.18.00. Kasper (fiskekammerat) og jeg. Efter halvanden times fiskeri kunne jeg lande denne blanke Laks på 92 cm & 7,8 kg. Fanget på regnorm🪱🪱...

Vi kørte til Henne Strand og skulle mødes der nede kl. 6, Peter var dog først færdig med at sove lidt opad formiddagen. Efter et par timers fiskeri kom hugget og et voldsomt et, fisken (havbars/aborren) fighter voldsom med efter lidt tovtrækkeri må den på......

Så blev det endelig muligt at holde de længe ventede generalforsamlinger. Vi startede traditionen tro med pålægsbrød, øl og vand, senere fik vi kaffe. Der var meget snak, da det var længe siden at vi har kunnet være sammen. Derefter kom formandens beretning for de......

Den 11-3 2022. kl 19.00 -22.00 i gymnastiksalen på Bavnebakkeskolen, Bavnebakken 105, 9530 Støvring. Tag venner og familie med! Der er masser af fiskegrej, der er ingen mindste pris og der er åbent for alle. Der kan betales kontant eller med mobilpay. Der kan købes......

Fredag den 3.12. afholdt vi årets julebanko med masser af præmier, hygge og amerikansk lotteri. Bestyrelsen var spændt på fremmødet på grund af vejret og corona-situationen. Trods vejr og corona var fremmødet ok, der blev spillet banko, snakket og drukket godt med kaffe. Lars vandt......

Onsdag den 22.11. havde vi vores klubaften. Vi bandt fluer med Johan Wagner. Der blev hygget og snakket en del og drukket nogle kopper kaffe !...

6.-11. var vi på Waders årlige tur til Langeland efter flade med masser af vind. Meteorologerne havde lovet 13-14 sekundmeter, så vi troede at turen ville blive aflyst. Jeg ringede til skipper fredag, han sagde at det ikke var noget problem, da vinden kom fra......

Lørdag den 9.10.21 blev årets fladfiskekonkurrence holdt i det Nordjyske. Vi mødtes ved JC fiskegrej til morgenkaffe og det løse. Vi fik købt orm og lidt grej, vi manglede. Lidt efter kaffe kørte vi sydpå til transformatoren, så var det bare at få rigget stænger......

Første døgn-kort startede man. d. 23/8 kl.18 og “vores” sidste sluttede søn. d. 29/8 kl.18. Turen var i år sammen med mine to gode fiskekammerater Lasse og Martin. Jeg fik selv 20 laks på denne tur, på orm og spin. Den mindste på 60cm og......

Søndag den 12.9. var det lystfiskerens dag. Vi startede kl 9. Der blev hentet børsteorm hos JC Fiskegrej. Vi havde i år lånt Sportsfiskerforbundets trailer med fiskegrej, waders, stænger og endegrej. Det virkede fint ! Vi fiskede hele dagen, men fangede kun enkelte små flade,......

Den 14.september sejlede vi tidligt fra Hirsthals efter torsk…Fiskeri var svært fra starten…par torsk inden kl.10…så sejlede vi lidt mere ud hvor vi kan se 3-4 båd som fiskede sidste time…vi har ikke haft den position…så begyndte festen, vi fangede ca 35 stk torsk op......

Vi begynndte at tjekke alle vores kendte steder omkring Sæby at finde skruber…mange har fisket men det var alt for lidt…Den 2.september gik vi syd fra Lyngså og vil prove derhen…intet i første 2 timer…så opdagede jeg i en hul ca 5-6 meter fra stranden......

Vejr prognose til 23.august lovede perfekt helt stille og varmt dag…konen og mig var på rampen i Hirtshals kl.7 og var klar til fin dag på vandet…vi hentede is så sejlede ud på påsitionen…efter par timer fangede vi kun 5-6 torsk omkring en kilo…vi kan......

Lørdag den 21.8. havde vi fluekastekursus. Vi mødtes ved Hornum Sø kl 8.30, vejret var godt, der var morgenbrød og kaffe. Vi havde bestilt Mads Birkholt til at komme. Vi fik rigget vores fluestænger til og Mads havde en del stænger med. Vi blev delt......

Laks på 4,2kg og 75cm kunne ikke stå for en sort/sølv condomspinner. Havørred Voerå fra d. 6/7-21. På 2,1kg og på 60cm på orm....

Da det dejlige sommervejr skulle nydes, sejlede jeg ud Ø Hurup tidlig om morgenen. Jeg dørgede efter makreller fra Ø Hurup mod Hals, fik nogle små fjæsinger og en enkelt stor på ca. 40 cm, men ingen makreller. De kom først da jeg var nær......

Vejret er godt, der er ferie ! Vi sejlede ud fra Ø Hurup midt formiddag og sejlede mod Hals, vi fangede lidt fjæsinger og makrel og hyggede i det gode vejr. Vi spiste frokost på Havkatten i Hals. Det var ikke så ringe. Det var......

Vi fangede makrel fra begyndelse af juni måned, men der var ikke noget med størelse på…Den 16.juni sejlede mig og konen ud fra Sæby mod Frederikshavn…vejret var helt stille og varmt…på ca. 8 meters dybde fandt vi en stor stimme af makrel som har haft......

Johan og jeg havde planlagt en aften tur til Rugholm. Vi så havørreder springe lige fra vi gik i gang med og fiske ved 18 tiden. Der var også rigtig mange hornfisk vi i kontakt med, de var nysgerrig. Der skete noget magisk efter solen......

Lørdag den 12.6. var årets wm i put and take i Volstrup. vi startede med morgenmad og kaffe, vi skulle i år desinficere stænger, hjul og endegrej, da nogle put and take søer og dambrug har fået IHN-virus. Vi startede kl 9, der var masser......