Indsend og se fangstrapporter

At berette hører med til at være fisker. Ingen kan leve et sandt fiskerliv uden at måtte dele sit hjertes overflod på oplevelser med andre...

(Svend Saabye, Lystfiskerliv 1957)

Nyeste fangstrapporter

Fantastisk fridag Kørte til Hagebro torsdag morgen kl. 3.30 mødtes med Peter Bjerregaard. Havørreder var på vej op i åen og viste sig flere gange men var ikke nemt at få til at bide. Men til sidste lykkedes det en HØ på 58cm og 2,4......

Kim Phillipsen og jeg tog afsted fra Ø Hurup ved 5.30 tiden for at fange makrel. Vi satte stængerne og ventede men der var ikke noget der bed på, så blev vi enige om at sejle til Hals. Det hjalp lidt, Kim fangede men jeg......

Fra Sæby å 13/6 Lasse og jeg. Lasse fik en hø på 69cm & 3,9 kg. på flue, og jeg fik en 57cm & 2,3kg på orm. Voer å 15/6. Havørred på 54cm & 1,75kg. på orm. Sammen med “Svendsen“. Voer å 7/7. 2 med......

Onsdag den 1.juli havde vi årets fiskeskole. Der var godt med deltagere 14 styks. Vi havde sat telte op, så vi kunne sidde i tørvejr. Vi startede kl ni med at alle skulle finde ud af, hvad de ville fiske med – om det var......

Formanden og næstformanden var en tur ved Als odde fredag d. 12/06-2020. Det var en hyggelig tur, som bød på en del hornfisk, mange fjæsinger, og tre havørred, hvor det dog kun var den ene som var gammel nok til at komme med hjem. Fisken......

Lørdag den 6.juni havde vi den årlige VM i put&take (waders mesterskab)grundet corona er det årets første sammenkomst, selvfølgelig afviklet under kontrolerede forhold. Det var dejligt at se de kendte folk samt nogle nye. Vi startede fiskeriet kl 8.30, det varede ikke længe før første......

Så kom der vildt gang i pighvarrefiskeriet på Henne Strand, efter et par dage med 4 mindre fisk, de foregående dage, så tog jeg tidligt afsted idag, fangede 9 pighvarre de fleste ca. 25 – 32 cm største på 38 cm og 3 skrubber ca......

Jeg havde to kollegaer med ude at fiske anden pinsedag. Vi sejlede ud fra Ø Hurup mod Hals. Det første stykke tid var der ingen bid. Lidt op ad formiddagen begyndte der at ske noget. Vi fangede masser af fjæsinger og lidt hornfisk. Da vi......

Karsten og jeg var på Ø Hurup havn med båd for at se om vi kunne overliste nogle hornfisk. Der var lovet godt vejr, da vi sejlede ud ved 7 tiden, var der overskyet. Lidt op af formiddagen kom solen, vi fangede 15 hornfisk og......

jeg tog en tur til Alsodde for at se om jeg kunne overliste en Havørred og måske Hornfisk vinden var hård fra vest så jeg måtte gå ind i fjorden og fiske ud af fjorden jeg fangede en Hornfisk og en fin Havørred på omkring......

Var taget til østkysten for at fange pighvarre, det blev til en enkelt på39 cm. Så var middagen reddet.Brian Tomsen...

Karsten og jeg skulle mødes ved Als Odde for at fange hornfisk og måske en havørred, vi fiskede ind mod Hadsund. Da vi havde fisket lidt fik Karsten en lille fisk på måske 25 cm., vi fiskede videre, lidt senere kaldte Karsten igen. Jeg kunne......

Karsten og jeg var på hornfiskejagt. Vi startede i Sebber, der var helt blank vand, jeg fiskede 2 timer uden at mærke noget, men fisk var der. Der sprang fisk ud af vandet, men bide ville de ikke! Senere kørte vi til Hesteskoen, heller ikke......

Vejret i april var perfekt til fiskeri efter sild, solskin hver dag. Fruen og mig fiskede næsten hver aften fra 6 til 9 i Frederikshavn havn hvor var ikke alt for mange fiskere så vi kunne holde afstand. Sildene var ikke så stor der men......

John og jeg har længe snakket om, at vi skulle en tur til Grenå for at fange flade. Da vejrudsigten så var rigtig fin, blev vi enige om, at det skulle være 21.4. Vi ankom ved ottetiden og fik rigget til. Der gik ikke længe......

Efter et par gange i åen og en enkelt gang på kysten ud det helt vild at skrive hjem om. Skulle der tankes lidt selvtillid i“putten” 😊 Johan havde vundet en Facebook konkurrence med 2*2 timer i Gunderup Fiskesø. Vi havde valgt mandag 13/4 (2......

Fredag aften ringede JC og spurgte vil jeg være med på en pilketur på gulrev søndag…Vi kunne være kun 8 mand ombord på grund af den indsamlings forbud. Så på søndag var jeg oppe kl.4. Vi skulle sejle fra Hirtshals kl.6. Jeg kom til Hirtshals......

Den 20.mart blæste en kraftig nord vind men det var solskin. Fruen og mig gik til nord strand omkring kl. 16 bare at prøve at se er der noget i vandet. Vind var så kraftig at den væltede vores strand stole helle tid. Vandet var......

Tirsdag og onsdag var lovet godt vejret uden vind og regn, så konen og mig valgte at køre rundt Nordjylland og se er der flade i vandet. Tirsdag 03.mart prøvede vi flere steder imellem Sæby og Lyngså, men det var helt død. Selve børsteorm kunne......

Mindeord for ”Waders Bedstefar” Brian Nicolaj Larsen I nat den 6 marts 2020 døde min gode ven og fiskekammerat, Brian Nicolaj Larsen.Brian Nicolaj Larsen tabte kampen mod kræftsygdommen.Jeg mødte Brian Nicolaj Larsen første gang på en fisketur i Lystfiskerforeningen Waders, for ca. 20 år sidenOg......

Den årlige generalforsamling i Waders 28.2.2020 Vi begyndte med spisning og masser af hyggesnak om sidste års fiske- historier Vi talte om planer for det nye år, formanden fortalte om årets gang i Waders og om vore arrangementer. Kassereren fremlagde regnskabet, som generalforsamlingen godkendte. Derefter......

Nu er det tid til at stemme på årets foto 2019 Du kan stemme på tlf 20480850 eller på mail lf@waders.dk Det er kun medlemmer, der kan stemme. Vi håber at mange af jer stemmer. Der kan stemmes på 3 billeder. Du kan give 3......

Den 02.februar efter regn og vind kom solen endeligt frem…kl. 14 kørte konen og mig til Dvergtved fiskepark at se er der liv i søerne…vi var eneste gæster derhenne og betalte kun 2 timers fiskeri…vigtigste var at få lidt frisk luft og eftermiddags kaffe…der var......

Fredag den 6. december holdt vi den traditionelle julebingo med masser af fine præmier, sidemandsgevinster, en god købmandskurv på lodtrækning og meget fint fiskegrej. Der var et godt fremmøde og vi havde nogle hyggelige timer sammen. Waders ønsker alle en glædelig jul og et fiskerigt......

Onsdag aften skulle vi lave spinnere. Der var indkøbt nye spinnerblade, så var det bare at gå igang. Vi fik snakket om mangt og meget og fortalte gamle fangsthistorier. Det var en rigtigt hyggelig aften. Kjeld Frost...

Onsdag var der vinterhygge med flue binding i Waders. Johan viste hvordan og der blev lyttet og set efter. Vi fik snakket en masse og drukket kaffe og ikke mindst bundet et par fluer. Det var ren hygge !...

Lørdag den 2. november var den årlige tur til Spodsbjerg, vi var heldige med vejret. Vi var 12 mand med store forventninger, vi stevnede ud kl. 8. De første par timer gik med at finde de flade, omkring middagstid fik vi nogle fine drev, der......

Vi var 5 mand( Jesper Cholewa, Peter G. Nielsen, Brian Thomsen, Henrik Larsen og undertegnede), der havde valgt og melde os til Seatrout Open Fyn. 4 af os kom derned torsdag aften, der stod den på hygge og god mad i sommerhuset . Sidste mand......

Lørdag den 5.10. var det tid til den årlige tur til Sæby efter flade. Vi mødtes ved Jc Fiskegrej og fik morgenkaffe og rundstykker og en lille en til halsen. Vi fik købt agn og andre fornødenheder og kørte nord for Sæby, så var det......

Karsten og jeg var til årets aborrekonkurrence. Vi tog ud ved 4 tiden og ventede til det blev lyst. Vi sejlede lidt rundt for at finde aborrerne, de var svære at finde. Op ad dagen fik jeg et kanon hug, jeg kunne godt mærke at......

Fangstrapporter fra Lakselva i Porsanger, sammen mine fiske-kammerater Kasper og Lasse. Jeg fangede 7 laks på turen fra 1,7kg, 55cm op til 3,5kg, 70cm. 4 med hjem. To gode havørreder på henholdsvis 3,4kg, 66cm og 4,9kg, 74cm. En med hjem og den største C&R. Og......

Så var det tid til den årlige tur med Metal Aalborg Vi var en lille flok Waders folk der mødets til hygge og fiskeri. Vi fik morgen kaffe og så var det tid til fiskeri der var mange deltager ca. 100. Jeg gik en tur......

vi var en lille flok Waders folk der mødes ved hytten. Brian bandt forfang til orme fiskeri vi gik ned til åen der var godt med vand vi fiskede en time så var det spise tid efter spisning gik en tur mere Karsten fangede en......

Super flot tyk Binderup å havørred på 63 cm og 2,1 kg. Super fisk...

Karsten og jeg var taget til Hou for at være med da Småbådsfiskeri.dk holdt konkurrence i Hou. Der var lovet godt vejr, vi sejlede ud af havnen og sejlede mod Hals for at finde makrellerne, men vi kunne ikke finde dem, så vi begyndte at......

Fik chancen for at komme op og fiske sommerlaks i Norge i uge 30. Sammen med Aase, Knud og Fruen, skulle der hygges i det norske og morgen og aften skulle bruges til laksefiskeri og dagen til sightseeing med fruerne. Men elve var meget lavvandet......

Karsten og jeg var taget til Hou for at fange makrel, Småbådsfiskeri holdt konkurrence. Vi var der ved 8 tiden og fik sat båden i vandet, der var 12 både med. Vi stævnede ud ved 9 tiden, så skulle vi finde makrellerne. Der var rigtig......

Så  var det tid til den årlige fiskeskole til dette års fiskeskole var der mødt 6 lærenemme drenge op med godt humør vejret var ikke helt på vores side med humøret var i top der var 4 ud af 6 drenge der fangede fisk 3......

Så var det tid årets put&take konkurrence, vi var en god flok waders folk der var samlet til morgen kaffe og rundstykker. Fiskeriet var lidt trægt, men der var masser af fisk i søen men de var svære at få i tale. Til middag fik......

Morten Hyttel og jeg aftalte at nappe en aftentur i Mariager Fjord d. 17/6, jeg havde kun fluekæppen med, da jeg har en dårlig højre arm. Det skulle vise sig at, af skade kommer der nogle gange noget godt. Kl. ca 20.45 var der bud......

Lørdagfiskeri på Als odde. Jeg var ved odden kl 9 og mødte to unge, der var ude at fiske. De kom hen og snakkede, jeg sagde til dem at Als odde var et besøg værd, så de kom med. Der var både havørred og hornfisk......

Karsten og jeg var på fredags hygge fiskeri før pinse, der skulle fiskes efter hornfisk og måske makreller. Vi fik sat båden i vandet i Øster Hurup og sejlede nordpå vi dørgede fra Ø Hurup til Dokkedal og til bage. Vi fiskede på 4-5 meter......

En hyggelig tur til Mors, det blev til en mistet havørred, på ca. 45-50cm samt en enkelt hornfisk. Vi var tre mand afsted, og fiskede til kl ca. 11, da var det blæst noget op, så vi besluttede at kalde det en dag, men pladsen......

Vi mødtes på den hemli i gå et om at fange lidt hornfisk og måske være heldig at fange havørred. Martin fanger en flot fede havørred. Så ville han lige prale, men kvierne var ikke sådan at imponere. Martin og Brian...

Waders var inviteret med til Vild med Vand i Hobrolørdag den 25. maj. Vi havde rigget båden til med masser af stænger med for skellige blink, vobler og trollingblink. Vi havde slik til børnene og en hyggelig snak med de voksne. Vi fortalte om vores......

Hornfisk og hygge til lystfiskerens dag 2019                                     Igen i år holdt lystfiskerforeningen Waders lystfiskerens dag ved Sebbersundbroen i Nibe  Vi startede med morgenbrød og så var det bare med at komme ned og fiske. Der var masser af hornfisk og en enkelt havørred,......

fik tidlig fri så skulle der fiskes på min kendte plads der var fint vejr der var masser af hornbasser et rigtigt skægt fiskeri...