Indsend og se fangstrapporter

At berette hører med til at være fisker. Ingen kan leve et sandt fiskerliv uden at måtte dele sit hjertes overflod på oplevelser med andre...

(Svend Saabye, Lystfiskerliv 1957)

Nyeste fangstrapporter

Vi mødtes kl 4 ved Shell i Støvring og kørte mod Vejers. Vejret var ikke det bedste, det regnede, men da vi kom til Varde klarede det op. Da vi ankom til Vejers, var det bare at komme igang med vores hjemmelavede forfang. Vi fik......

Karsten og jeg var til Metal Ålborgs årlige put og take konkurrence i Blokhus Fiskepark, det er et stor sted. Der er fire søer, vejret var godt, men fiskene var svære at få i tale. Jeg fiskede med gennemløber “Præsten”, kunne godt få fisken til......

Torsdag aften tog vi færgen fra Hirtshals mod Kristiansand og Otra elven. Vi skulle op og fiske laks, første dag var vi i zone 5B rød og forventningerne var store vi havde jo hørt og læst om mange fangster. Vi fik en lidt hård start......

Havde Jesper med til på å fiskeri. Vi startede i Sønderup å og det skulle vise sig at der ikke var nogle havørreder som ville lege her. Så kørte vi til Binderup å, men det skulle vise sig at de var lige så svære at......

Vi var en lille flok gamle kollegaer, der skulle mødes ved Budumholm fiskesø. Der blev fanget lidt fisk og snakket om gamle dage, vi grillede pølser, fik en enkelt øl og nød det gode vejr. Tak for en hyggelig dag !...

Waders fiskeskole ved Buderupholm Fiskesø. Waders holdt for første gang fiskeskole for børn i Rebild kommune. Martin Schmidt og Karsten Frost stod for arrangementet.                                           ......

Hou tur efter Makrel Jeg skulle til Hou for at forsvare min førsteplads med den største makrel. Jeg vidste godt at det ville blive svært. Jeg fangede makreller spredt over hele dagen, jeg fangede en med en god størrelse. Jeg troede, det var dagen største......

Hans larsen og jeg skulle mødes i Hou ved 9 tiden vi skulle sammen med Småbådsfiskri  klubben at fiske vejr udsikten var rigtigt fin næsten ingen vind vi sejlede ud til renderne uden for Hou vi fangede godt med makreller og en enkelt fjæsing vi......

Karsten og jeg var en tur til Hou efter Makreller vi var sammen Erik kusk skulle se om vi over liste nogle Makreller der var meget langt mellem fangsterne vi fangede små sej jeg fik dagens største på 530 gram den gav en kanon fight.......

Så var det tid til det årlige Waders put & take Mesterskab. Der var gratis fiskeri for alle medlemmer. Vi startede med rundstykker, kaffe og en lille en. Vi var lidt spændte på, om det gode vejr kom til at påvirke fiskeriet. Der var masser......

Jesper og jeg tog ud med Lidt i fra Thyborøn, for at fange lidt torsk. Fantastisk vejr, højt solskin og ingen vind. Så der var dømt stegepande ud på havet i dag. Vi fik godt med torsk og enkelte andre arter. Men en kanon dag......

Vi var blevet enige om at det nordjyske skulle prøves efter pighvar. Så vi kørte til Lyngså strand, vejret var højt solskin og næsten ingen vind. Vi havde ikke fisket længe inden jeg fik hug en pighvar på 39 cm og 1.34 kg. Gynter fik......

Vi var en lille flok Waders folk der var til put&take konkurrence i hvorupgård put&take vejret var rigtig varmt. Vi vidste at det ville blive svært, men der blev fanget rimeligt med fisk i skygge siden. klokken 7 var der kartoffelsalat, lune deller,øl og vand.......

Søndag den 20. maj var det den årlige lystfiskerens dag. Metrologerne havde lovet godt vejr. Da vi kom til Sebber var der ikke en krusning på vandet. Vi så flere havørreder springe, men hornfiskene var lidt træge. Til middag fik vi traditionen tro kold kartoffelsalat......

Var på ferie ved Vejers strand, så skulle der selvfølgelig fiskes efter pighvar. Søndag aften gik vi ned til stranden med intet ville bide. Mandag kørte vi nord på, mødtes med Peer P og efter et par timers fiskeri kom hugget næste helt i de......

vi var fem friske lystfiskere der stod tidligt op og kørte til Sebber og startede der., Det var en rigtigt flot morgen, ikke en krusning på vandet.  Vandet var stadig koldt så havørrederne var lidt træge i det, jeg fangede 4 styk, 3 var genudsættere......

Onsdag d. 18. april afholdte vi klubaften på havnen i Aalborg. Vejret var rigtigt godt, men vi var nok lige tidligt nok ude, for der var ingen af de opmødte der fangede noget. Til gengæld havde vi en rigtig hyggelig aften med masser af sladder......

Den torsdag 19.4. DMI har lovet rigtig godt vejret og temperatur over 20 grader. Så A Torben Welle og mig har planlagt lang tur på gulrev med hans båd. Vi komt til Hirtshals halv 7. Tåge var så tyk at vi kan næsten ikke se......

Den 06.04. vejret var rigtigt foråret. Temperature 7-8 grader, sol og vind omkring 10m/s. Eftermiddag begyndte vind at aftager så var tid til fiskeri. Har kommet til Dvergteved fiskepark sammen med min fiskebady omkring 16:30. Efter halv time fik min ven bid, så var den......

Karsten og jeg mødtes i Kongsdal havn og vejret var godt, vi fiskede fra havnen over mod Hadsund. Vandet var klart men ingen fisk. Det var dejligt at komme ud med stangen i det fine vejr. hilsen Kjeld Frost...

Så gik turen sammen med folk fra strandfiskere klubben på Ostsee star efter torsk…på dybe vand var intet…så tilbage til lav vand 16-20 meter så var der små torsk…jeg fik 25 torsk, største på 1,2 kg, en lange på 46 cm og 650 gram, 4......

Dejligt solskin og lidt vind, kun 3 grader…Turen gik til Dvergteved fiskepark. 50 % af søerne er stadig under is. Fiskeri startede 14:30 og første 2 timer var det helt død. Har prøvet spinere, powerbait i forskelige farver,orm…har næsten opgivet så var der bid på......

Der var koldt morgen den 10.3.2018 i Sæby på minus 9 grader, men Torben Welle og mig har planlagt tur fra Skagen. Da jeg kom til Skagen omkring kl.8 var temperature omkring minus 4…vi skulle banke is at få båd i vandet…vi sejlede ud omkring......